Nacházíte se zde: Úvod » Novinky » Zápisky z USA – 6. díl – Co týden dal, aneb 7 států za 7 dní

Zápisky z USA – 6. díl – Co týden dal, aneb 7 států za 7 dní

Abychom vám, našim zákazníkům a čtenářům, byli ještě blíže, budeme vám přibližně v týdenních intervalech prezentovat, jaké to je, když se ředitel Swardmana Tomáš Šena vydá na obchodní cestu do Ameriky s cílem prorazit na tamním trhu a nastartovat export českých vřetenových sekaček za oceánem. Přečtěte si šestý díl.

Cover foto Bubba Gump restaurace

19. den na cestách zakončuju v domě Doris a Waltera, kteří jsou v USA něco přes rok. Původně pochází ze Salvadoru, odkud utekli před násilím, které zde panuje i po 25 letech od oficiálního konce občanské války.

Probouzím se do státního svátku 4. července. Je Den nezávislosti. Dobře jsem se vyspal a vyrážím na pláž. Chtěl jsem se podívat na Long Beach, ale fronta aut mě odradila a zajíždím na Lido Beach, což je de facto jen navazující pláž stejného ostrova. I ta mi přijde dost dlouhá. Všude plná parkoviště a lidí mraky. Všichni Newyorčané si užívají volno.

Pláž v USA

Odpoledne sedím na pokoji a připravuji trasu na další dny. Je mi jasné, že musím zrychlit, abych stihl dojet na Floridu za 10 dnů. Zkušenosti už mi ale velí, že nemá smysl zajíždět do menších měst nebo v jednom městě dělat více jak dvě návštěvy. Tento týden bude navíc kvůli svátku krátký. Do neděle se musím dostat na hranice Jižní Karolíny a Georgie, což je nejkratší trasou nějakých 1300 km.

Dům v USA

Když jsem měl naplánováno, zajel jsem do obchodu pro nějaké pití a nabídl jsem domácím. Ti měli návštěvu a chystali se grilovat. Bylo od nich milé, když mě pozvali ke stolu a začali hostit. Komunikační bariéra padla téměř ihned, když mi pověděli, že před pár lety byli na návštěvě v Praze. Takže jako jedni z mála věděli, odkud přesně pocházím. A protože se chtěli do Prahy vrátit, nabídl jsem se, že jim příště udělám průvodce Prahou po neturistických místech. Zábava plynula a já se dozvídal více a více věcí o, pro mě neznámém, Salvadoru. Když už se stmívalo, ptám se, kam se chystají na ohňostroj? Neměli to v plánu, ale nakonec se rozhoupali, všichni jsme nasedli do auta a vyrazili na Long Beach.

Co na tom, že je noc, vstupné se vybírá i po tmě – 10 dolarů za auto. Sedli jsme si na pláž a sledovali spolu s tisícovkami dalších lidí barevnou show na obloze. Mile mě překvapilo, že i přistěhovalci se snaží dodržovat zvyky své nové adoptivní vlasti. V ten okamžik jsem si uvědomil, že země je vlastně taky značka. Tak jsem si říkal, jak musí být Spojené státy americké silnou značkou, že je to země, kde většina světa chce žít a je ochotna respektovat její styl života a pravidla. Pak jsem si představil značku Czech Republic (na Czechia jsem si fakt nevzpomněl) a říkal jsem si, že když u nás uprchlíci nechtějí žít ani náhodou, že máme na čem dělat. Naše značka nemá ve světě asi velkou hodnotu.

Salvador

Posváteční den začínám návštěvou obchodu u Joea. Vracím se sem, abych si v klidu popovídal s majitelem. Jen jsme se pozdravili a rovnou na mě sype, že dneska nemá vůbec čas. Sice bylo vidět, že je rád, že mě vidí a oslovoval mě „my friend“, ale čas na hlubší diskuzi neměl. Balím a jedu směr New Jersey.

Opět potkávám podobný obchod jako u Joea a zase čekám věčnost, než fronta zákazníků poleví. Ve frontě jsem si všimnul, že přede mnou stojí obchodní zástupce Kawasaki. Stejně jako já s deskami se skřipcem a firemním tričkem. Dáváme se do řeči a než na nás přijde řada, krátím čas prezentací Swardman pro Andrewa. Tvářil se nadšeně, a protože má na starosti státy Connecticut a New York, tak se mě hned ptal, jestli jsem navštívil ten a ten obchod. Povídám, že někde jsem byl, jinde ne. Andrew hned začal vymýšlet, jak nám pomoct a začal mi dávat tipy. Vzal si brožury a domluvili jsme se, že něco ještě vymyslíme. To byla dobrá vzpruha. Něco takového se mi hodilo do krámu. Jedu přes Filadelfii a den končím za hranicemi státu Maryland.

Přeháňka v USA

Ráno projíždím přes zelenou pahorkatinou, úzkými cestami do vnitrozemí. Tady se to hodně podobá Evropě, obzvlášť Anglii či Skotsku. Zrovna dnes je deštivo a pod mrakem. Přeháňka stíhá přeháňku. S tím deštěm se všechno jakoby zklidnilo, auta zpomalila, zvířata ve výbězích neběhají, jen se klidně pasou.

Tomáš Šena v autě

Dopoledne jsem stihl bleskovou návštěvu Baltimoru, zajímavé město. Cesta podél přístavu mě dovedla až k bráně oděvního gigantu Under Armour, kde je nad silnicí zavěšen obří nápis GLOBAL HEADQUARTERS a naproti se čoudí ze starého cukrovaru, který kupodivu stále vyrábí cukr.

Zrovna přestalo pršet, tak parkuju a vybíhám do přístavu. Nemotivovaly mě ani tak ty vojenské lodě nebo ponorka, ale prostě jsem se chtěl vyfotit před restaurací Bubba Gump Shrimp Co. Pro nezasvěcené doplním, že se jedná o síť restaurací zaměřenou na ryby a mořské plody, která svůj název adoptovala po filmu Forrest Gump. A už zase začíná cedit, dobíhám do auta a převlékám triko.

Tomáš Šena selfie

Po obědě dorážím do Washingtonu, D. C. Přesně u Kapitolu mi tachometr ukazuje rovných 5000 km. Jen na půl hodiny zastavuji u Bílého domu a jdu se podívat. Plot je od něj dost daleko. V dálce je vidět nemovitost, o níž se mluví skoro každý den ve všech světových zpravodajstvích.

Bílý dům s turisty

Mířím stále na jih, dneska mám v plánu jen tři návštěvy u prodejců. Večer se mi podařilo dorazit až do Charlotte v Severní Karolíně. Kvalita motelů se postupně zhoršuje. Oříšek byl vybrat si v sedm večer ubytování. Strávil jsem snad hodinu přebíráním již přebraného. Už na mě šlo trochu zoufalství. Nakonec jsem zaťal zuby a vzal úplně to nejbližší. Toho večera jsem si netroufl otevřít na pokoji ani kufr, aby mi nenačichlo oblečení. Pochybné existence všude kolem. A ta recepční byla také divná. Sice mladá holka, ale spíš to vypadalo, že se o ni pokouší mrtvice. Nakonec můj check-in přežila. Ráno jsem jí už neviděl…

Je tu sobota. Ráno dávám rychlý triptych prodejců, kteří byli blízko sebe, a mířím do Columbie. Tam už jsem stihl jen zavřený obchod se sekačkami. Ale co už, stejně jsem měl v plánu tam strávit neděli. Bydlení jsem měl tentokrát přes Airbnb. Vlastní klimatizovaný pokoj se svou koupelnou. Krása. Během odpoledne jsem prošel vše zajímavé v centru města, včetně vládních budov, jako například South Carolina State House, sídlo vlády státu Jižní Karolina. Columbie je už pořádný jih a přesto tady zelené, pravidelně kosené, trávníky hrají prim.

Bílý dům

Nedělní ráno začínám dlouhou procházkou podél Kolumbijského kanálu vybudovaného před téměř 200 lety a nyní sloužícího jako hydroelektrárna. Taková stezka à la Modřany, kde ukrajují své kilometry hlavně běžci. Malé peřeje v kanále mě inspirovaly, že bych si mohl zchladit nohy. Je fakt, že mé odhodlání dosti nahlodala cedule na břehu: „Alligators may live here“ (Zde mohou žít aligátoři).

Aligátoři

Poledne trávím nakupováním pár dárků v nákupním centru. Dopřávám si velkou zmrzlinu v kelímku a jedu se podívat k nedalekému jezeru Murray s rozlohou přes 200 kilometrů čtverečních (při svém dokončení ve dvacátých letech minulého století to byla největší přehrada na světě). Dávám se do řeči s místními a přitom do sebe láduju další obří dávku výborné zmrzliny…

Přehrada v USA

Fotogalerie

Mohlo by vás také zajímat

Swardman představuje novou sekačku Edwin 2.0

Swardman přichází s novou generací vřetenové zahradní sekačky pod názvem Edwin 2.0. Ta je nástupcem modelu Edwin, který Swardman představil v roce 2015. Swardman Edwin 2.0 přichází s řadou novinek a vylepšení, která zajistí ještě kvalitnější střih travních stébel, snazší obsluhu a manipulaci a prodlouží životnost stroje. Cena se nemění. Základní model se šíří záběru 45 cm se prodává od 44 999 Kč. Sekačku je možné objednávat již nyní.

Swardman spouští pronájem vřetenových sekaček

Od září spouštíme pronájem sekaček Swardman Edwin. Služba je určena všem, kteří nechtějí sekačku vlastnit, starat se o její servis a uskladnění přes zimu. Pronájem se vyplatí také vlastníkům nových zahrad, kteří se nejprve potřebují přesvědčit, že vřetenová sekačka je pro ně ten vhodný nástroj pro údržbu trávníku. Pronájem sekačky se vyplatí i v případě, kdy jednoduše nechcete platit celou její cenu najednou.

Jak zavlažovat trávník v létě a přitom šetřit vodu

Nedostatek vláhy je jeden z faktorů, který dostává trávník do stresu. Tím se snižuje jeho obranyschopnost a zvyšuje riziko napadení plísňovými chorobami. Zároveň se zvyšuje šance na mechanické poškození trávníku, což může mít za následek jeho zaplevelení. Jak správně zavlažovat a přitom šetřit s vodou vám napoví následující řádky.

Srovnání robotických a vřetenových sekaček

Dají se tyto dva stroje vůbec srovnávat? V následujícím textu se pokusíme vysvětlit zásadní rozdíly mezi dvěma odlišnými přístupy k sekání trávníku. Jedna filosofie vychází z toho, že trávník za mě poseká stroj. Přitom ale neřeším kvalitu a dlouhodobou udržitelnost trávníku. Na straně druhé stojí vřetenová sekačka s perfektním střihem, sběrem stébel do koše a dlouhodobým efektem a budováním anglického trávníku.

Zpět na přehled

Pod Svahem 1582/12, 14700 Praha 4, Czech Republic

Telefon +420 608 707 797

Doprava zdarma od 5 000 Kč vč. DPH

Plaťte bezpečně: Visa Visa Electron Mastercard Maestro Verified by VISA MasterCard SecureCode